KarayeL Administratör
Mesaj Sayısı : 77 Tecrübe : 231 Kayıt tarihi : 23/03/11 Nerden : Underground
| Konu: Diyar Pala Biyografisi (Diyar pala Kimdir ? Diyar Pala Nerelidir?DiyarPalanın Gerçek İsmi nedir ? Merak ediyorsan hemen tıkla) Cuma Mart 25, 2011 12:09 am | |
| Londrali Genç Türk Diyar Pala albüm çikardi
Basarili gençlerimize destek olalim. Iste Eastenders’dan tutunda The Bill gibi ünlü TV dizilerinde oynayan Türk genci Diyar, oyunculugun yaninda müzik piyasasina da el atarak kendini kanitlamak istiyor. “Yeni bir flow” ismiyle ilk albümünü çikaran basarili gencimiz Diyar, albümünün yapimcisida kendisi. Albüm kapagini ise yine bir diger Londrali basarili gencimiz Yilmaz Korkmaz yapmis. Ingiltere’de televizyonlarinda yayinlanan bir çok dizi, televizyon ve reklam filimi disinda çok önemli bazi hollywood filimlerinde küçük rollerde oynayan Diyar’in müzik üretimindeki amaci ise farkli sesi ve yorumu ile Türkiye’de daha önce yapilmamis olan bu tarzi tüm dünya Türklerine tanitabilmek ve sevdirebilmektir. Bu tarzin içinde arabesk ve R&B melodi vokalleriyle süslü, belki biraz bozuk ama çok samimi bir Türkçe barindiran Diyar sözlerinde tamamen kendi hayatindan anlatimlar yapiyor ve bu tarzida Diyar Pala isimiyle tüm Türklere duyurmayi hedefliyor.
Diyar Pala kimdir?
1981 londra dogumlu olan Diyar Pala, müzige genç yasta baslamistir. 11 yasinda Türkiye’ye ses okuluna gidip iki sene ögretim görmüstur. Fakat Diyar’in ilk müzik çalismasi ve muzige atilmasi 2005’ten itibaren baslamistir. Su an halen araliksiz calismalarina devam etmekte olan Diyar, ilk albümü 2007/2008 yilinda çikarip profesyonel müzik hayatina atilmak amaciyla yol almaktadir. Diyar sadece müzikle degil aktörlüktede ilgilenmistir, Ingiltere’de televizyonlarinda yayinlanan bir çok dizi, televizyon ve reklam filimi disinda çok önemli bazi hollywood filimlerinde küçük roller almistir.
Albümde yer alan sarki isimler
01 Yeni Bir Flow 02 Zaman Gelip Geçiyor 03 Biraz Aci Tat 04 Azdiracaksin 05 Hani Hani Nerdeler - Feat Emir 06 Anla 07 Para Bul - Feat Rapangels 08 Bak Simdi Ne Haldeyim - Feat Cashflow & Domino 09 Dur Hop Frenle - Feat Patron Flex 10 Ben Bir Sanatçiyim 11 Nerdesin - Feat Claire 12 Israrcash - Feat Cashflow 13 Kaderim - Feat Zahriyan & Shaman
Albümde yer alan sarkilarin yorumu;
Yeni bir flow
Diyar bir bakima bu sarkida kendi hayatini anlatmaya çalisiyor. Kendi hayatini anlatirken de silaya karsi olan özlemini “ Bir gün dönecem ben vatanima” dizesinde dile getiriyor. Parçaya giriste 1981 yilinda dünyaya gözlerini açarak geldigini ve bir anda kendini Londra sokaklarinda buldugunu anlatarak basliyor. Bu demek oluyor ki; bu arada geçen zaman dilimi Diyar’in hatirlamamasi gereken zaman dilimi. Ama yine de geri dönecegini ve bu dönüsün çok farkli olacagini anlasiliyor sarkilarinda. Parçanin ikinci bölümünde topluma seslenerek artik yeni nesli ve bu neslin yasam tarzini kabul etmelerini istiyor. “ iki kültür arasinda büyümek güzel sey” diyerek çok çesitliligi ve kültür mozagini özümsedigini anliyoruz. Ömrünün Londra’da geçtigini ve artik Vatani olan Türk topraklarina dönmesi gerektigini anlatiyor. Ne de olsa vatan özlemi yaniyor içinde. Bu dönemeyisini ise “imkan olsaydi gitmistik çoktan” misraindan anliyoruz.
Zaman akip geçiyor
Sarkinin adindan da anlasilacagi üzere Diyar burada zaman mefhumu üzerine düsüncelerini aktarmis. “Yeni Bir Flow” daki gibi zamanin hizla tükendigini ve geriye bakildiginda ise kocaman bir sifirdan baska bir sey olmadigi görülüyor. Ama bu onu bu asamada isyankarlik boyutuna ulastirmiyor. Sabredip Allah’a yakin olunmasi gerektigi söyleniyor. Tabi bu sabredis kadere teslim mahiyetinde bir teslimiyetçilik degil. Diyar’a göre insan sansinin pesinden kosmali, ancak bu sekilde basariya ulasilir. Son olarak da inandigi yüce varliga dua ederek bu zaman kadar gülmeyen sansinin degismesini istiyor.
Biraz aci tat Hayatinda yeni bir sayfa açildigini ve bu sansi iyi degerlendirmek gerektigini bizlere söylüyor. Diyar’in yine geçmisle bir hesaplasma içine girdigini görüyoruz. Geçmise ve geçmisteki yasanmis olaylara ve insanlara haykirisini görmekteyiz. Hayatini “ bir adim ileriye iki adim geriye / bocaladim durdum hep ayni yerde” dizelerine sigdirarak özetliyor. Sarkini nakarat kismi yasadigi aci tecrübelerden ders alinmasi gerektigini hatirlatarak geçiyor ve asil parçanin ana temasi burada yatiyor. “biraz aci tat sen de anlarsin” Hep bir Londra’dan ve buranin soguk ikliminden kaçis anlatilmaya çalisiliyor. Buralarda kalmamasi gerektigini her firsatta dile getiriyor. Kalirsa da hep içerek o bunalimdan bir süreligine kurtulmak istiyor.
Azdiracaksin
Sözlerine bakilacak olunursa içindeki cinsellik arzusunu ve o yas gurubuna dahil insanlarin devamli arzuladigi sex güdüsü hat safhadadir. Kendine dokunulmasini ve içindeki canavarin çikarilmasini istiyor. Karsisinda oynanilmasindan hoslanmis görünüyor. Hayattaki bütün sikintilari ancak bu sekilde votka içerek ve dans ederek unutabilecegini seziyoruz. Bütün bunlarin yaninda; seçimini o insandan yana kullaniyor. O, diyoruz çünkü ilk dizelerde “ismin neydi unuttum telastan” diyerek pek önemli olmadigini anliyoruz. Yani isim degil, cisim önemlidir Diyar için. Yani bedenlerin bütünlesmesi ve arzularin dindirilmesi.
Hani hani nerdeler
Kafasinda devamli düsünceler oldugunu ve bu düsünceler onun beynini allak bullak ettigini anlatiyor. Artik bu bunalimli ortam isyan etme boyutuna ulasabilecek bir hal aliyor. Bu bunalimli atmosferin ancak huzurlu ve mutlu bir yuva kurmak , aradigi insana kavusmakla çözülebilecegine inaniyor. Nitekim nakarat kisminda zor gününde kimsenin yaninda olmadigini ve onu karanliga ittigini söylüyor. Ikinci kisimda ise bu istegi netleserek “yok ki bir madam kollarimda gezeyim” diyerek bu istegini ete kemige bürüyor. Devamli bir mutsuzluk, devamli bir umutsuzluk havasi sarkinin içine sinmis.
Ararim askimi
Kendini kurtaracak askina seslenerek “gel” diyor. Geçmis ancak geçmistedir. Ileriye beraber adim atalim diyor. Artik tutunacak dali kalmamis bir serçe gibi yalniz kalisina son vermek için askinin varligina ihtiyaci oldugunu söylüyor. Leyla ile Mecnun'a atifta bulunarak kendini Leyla’nin askindan ölen Mecnun'a benzeterek askini yüceligini burada gözler önüne seriyor. Bu ayrilik onu ümitsizlige itmis anlasilan. Her seyin yalan oldugunu ve aska bir daha yenik düsmeyecegini söylüyor.
Para pul
Dünyadaki her seyin parayla döndügünü ve paranin bizi esir aldigini söylüyor. Lira, Dolar, Euro, Pound diyerek de bu durumu global bir alana yayiyor. Yani dünyanin her yerinde paranin bir güç oldugunu söylüyor. Paranin bir güç oldugu gerçegini ilk kisimlarda gözler önüne sererek üçüncü kisimda parasizliga sitemini dile getiriyor ve ne yapip edip parayi bulacagini anlatiyor. Çünkü Diyar’a göre cebinde parasi olmayan insanin toplumda da yeri yoktur. Bunu daha da derinlestirerek “fakirsen seni baban bile tanimaz” diyen insan babasini bile takmamasi çok önemlidir onun için. Bunun içindir ki para nerde ise o oraya kosacaktir.
Bak simdi ne haldeyim
Diyar’in sikayeti yalnizliktan. Londra’nin kalabalik sokaklarinda yalniz kalisina, etrafinda kimsenim olmayisina sitem ediyor. Derdini kimseye anlatamamasinda sikayet ediyor. Sikintisi öyle boyutlara ulasiyor ki; kafasinda saç kalmadigi gözlerinde ise kanli yaslar döküldügünü söylüyor. Kime söylendigini ise birinci kismin sionunda açikliyor. Belki de bu sikintilar kendini bu yalnizliga iten sebepler hep Haticenin yüzündendir. Ikinci kisimda ise elestirisinin boyutlari artiyor ve zamana karsi duramayisi söylüyor. Geçen geçmistir artik ve geriye geçmisten kalan sadece buruk bir mazi ve sikintili bir yasam kalmistir.
Dur hep frenle
Diyar’in sarkilari puzzle’in parçalari gibi geldi bana. Her bir sarki bir sonrakinin parçasi. Birisi olmadan digeri tamamlanmiyor. Mizansel o kadar etkileyici ki günümüz gençliginin aynasi. Önceki sözlerindeki nemli hava yerini günesli ve açik bir havaya birakmis. Geçmisi unuturcasina (unutmak istercesine) kendini baska kizlarin kollarina atmak istiyor. Geçmisi unutmak için bir yerden baslamak gerekir. Diyar bu baslangici güzel ve sexy bir kiza kur yaparak geçiriyor. Belli ki kizin alkolden dolayi kafasi yerinde. Bu hali ise Diyar’i deli etmeye yetmis. Günü beraber geçirip kafasini dagitmak istiyor. Tipki her insan yabanilecegi gibi. Böylelikle hayatin bütün gam ve kederinden bir süreligine uzaklasacaktir.
Ben bir sanatçiyim
Bu sarkida kendindeki yetenegin kesfedilmesi gerektigini anlatiyor. Bu yasina kadar hayat çemberin disina itilmis. Gerek çevresi gerek ailesi bir türlü onun sanatçi bir kisilige sahip olabilecegini kabul etmemis anlasilan. Hep arka planda olusuna, kaderin ona gülmedigine üzülüyor. Artik bir yönetmen çikmali ve ondaki bu cevheri kesfetmeli diye düsünüyor. Aslinda Diyar’in sarkilarini bir bütün halinde dinleyince ister istemez sunulmus olan filmin içindeki oyuncu oluyorsunuz. Diyar gibi siz de her ani dolu dolu yasiyorsunuz. Babasinin ona destek olmayisi onun hosuna gitmiyor. Siradan olmaktan hiç haz almiyor. Farkli olmak onun ruhunda var. Seçilmek, begenilmek, taninmak için elinden geleni yapiyor. Içindeki o madeni kebapçi dükkaninda etler arasinda bosa harcamamak istememektedir.
Nerdesin
Diyar geçmisteki sevgililerine sitem ettikçe hayalindeki sevgili olusuyor. O kusursuz aski ariyor. Ama ne yazik ki çevresinde böyle bir kisiye rastlamamis. Hayalindeki sevgilinin ortaya çikmasi gerektigini söylüyor. Bu bunalimli hayattan bu sekilde kurtulacaktir. “bana diyorlar bu ask böyle yürümez” derken yine çevresinden destek alamayisini söylüyor. Ama tüm bunlara ragmen kararinin kesinligi gözümüze çarpiyor. Günes battikça ve dogdukça, bu sey onda var olacaktir.
Israrcash
Hayatin bütün çilelerine yenik düsmüs bir profil karsimiza çikiyor. Ömrünün bosa geçtiginden dem vuruyor. Devamli ayni yönde dönerek baslangiç noktasina geldigini anlatiyor. Ama yine de pes etmiyor ve kurtulusun dini kitaplarda olabilecegini söyleyerek açik bir kapi birakiyor bizlere. Tabi iki arada kalmis Türk gençligi bu kapiyi ne kadar zorlayabilir. Orasi muallakta. Devamli düsüncelerle bogusuyor Diyar. Göründügü gibi bir seyin olmadigini söyleyen ve ailelerde bile evlat sevgisinin öldügünü ve yalnizlikla bas basa kalisini anlatiyor. Tek çare bir sarimlik sigaradir. Içince her sey yolunda, dünyanin dertler unutulmus. Tipki Diyar’in hayatinin silikligi gibi. Hayatin oyunlari Diyar’i yormustur, bunalmistir da artik. Kendini sigaraya, ota vererek bu dertlerden kurtulmak istiyor. Ama bu kurtulus degil, kaçistir. Dertlerden kaçis…
Kaderim
Diyar’in sarkilari hayatinin bir özetidir aslinda. Ailesiyle çevresiyle, inançlariyla, asklariyla hep bir muamma. Bunu sarkilarinda anliyoruz. Çeliskili ifadeler onu devamli ayni yerde kalmaya mahkum etmis. Kaderiyle hiç barisik olmamistir Diyar. Sanki bir el onu tutuyor ve sikiyor, bir yere kimildamasini engelliyor. Eline kalem ve aklinda ise kaderiyle ilgili bir sey yazacak güç biler yoktur. Bombos sayfa kalmistir. Hayatin özetini bir film seridi gibi gözlerinin önünden geçiriyor. Dostlarinin kaybolusu, her seyin yalan olusu düsüncelerinde. Bu noktaya ise sadece kendi kendine gelmistir. Son kisimda ise geçmisini bir viraneye benzetiyor ve bütün hayallerini gelecege erteliyor.
Albüm hakkinda bilgi
Producer: Diyar Pala Digital Mastering: Tom Meyer / Master & Servant (Germany) Beats Produced & Recorded By: Emrah Albayrak a.k.a Monoman a.k.a Emir (izmir) Track 13, Beat Produced & Recorded By Beat Machine a.k.a Shaman (Istanbul) Mixed & Arrange By: Emrah Albayrak (Beat Pazari) Osman Bilgiç & Can Volkan (Moralpartre) Track 13 mixed & arranged By Beat Machine a.k.a Shaman Studio: Beat Pazari (Izmir) / Senkron (istanbul) Cover Artwork & Layout: Krys-2 Looper (Erman YIlmaz) myspace.com/krys2_design Artwork & Layout Finalisation 09 Designs (YIlmaz Korkmaz)
| |
|